1 ) Κείμενο :
Ο γείτονάς μας αγόρασε ένα καινούριο αυτοκίνητο νέας
αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και το
πάρκαρε έξω από το σπίτι του . Φαίνεται υπέροχο
και πιστεύω πως όποιος το
δει θα συμφωνήσει μαζί μου . Χθες το απόγευμα μας πήγε βόλτα στο
διπλανό χωριό και περάσαμε καταπληκτικά
.Μας είπε πως θα μας
πάει πάλι βόλτα το επόμενο Σάββατο . Ο
γιος του είναι φίλος μου και συμμαθητής μου .
Κάθε
νέα μέρα φαίνεται και
γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα στη γειτονιά μας .
2 ) Αναγνωρίζω συντακτικά τις λέξεις που υπογράμμισα στο
παραπάνω κείμενο :
3 ) Συμπληρώνω τα κενά με
ει ή ι και τόνους όπου χρειάζεται :
Οι γιατροί του είπαν πως στο πρόβλημα που έχει δεν υπάρχει
θεραπ…..α. Το μόνο πράγμα που πρέπει να
κάνει είναι να πάρει βοήθ….α και δύναμη από τον ίδιο του τον
εαυτό . Θέλει πολλή προσπάθ…..α , αλλά
πιστεύουν πως θα τα καταφέρει . Η επιθυμ….α του να γιατρευτεί από το άγχος
είναι μεγάλη .
Δεν έχει άλλη προσδοκ….α
εκτός από αυτήν. Η χθεσινή βραδ….ά ήταν η χειρότερη για αυτόν . Είχε τόσο πολύ άγχος που δεν μπορούσε
ούτε μια ευθ…..α να ακολουθήσει στο
περπάτημά του . Νιώθει μεγάλη ζήλ….α για
αυτούς που έχουν ηρεμ….α και πρέπει να δώσει και αυτός βάση
στην καλλιέργ…..α αυτού του
συναισθήματος . Η κοινων….α έχει απαιτήσεις και πρέπει να τα καταφέρει . Η ζωή είναι μαγ….α αν τη ζεις σε αρμον…α με τον εαυτό σου .
4).Στις παρακάτω προτάσεις υπογραμμίζω τα αντικείμενα και κυκλώνω τα κατηγορούμενα:
Ακαδ…μία, αηδ..α, αμνηστ..α, απληστ…α,τυρανν…α,προεδρ…α,οξ…α,πλατ…α, δασ...α,Τρ...α, λ...α,θ...α ,βραδ...α, ελ..α,γειτον..α.
6).Να αναγνωρίσεις τους όρους της κύριας πρότασης (υποκείμενο=Υ,Ρήμα=Ρ,Κατηγορούμενο=Κ,αντικείμενο=Α)
Να προσέχεις
Ο Κώστας είναι καλός μαθητής.
Του απάντησε ότι δε θα έρθει.
Πρέπει να φύγουμε.
Δεν ξέρω τι θα γίνει.
Η πόρτα είναι σιδερένια.
Θα βρέξει.
Η τηλεόραση χάλασε.
Η γάτα ήπιε όλο το γάλα.
Η Μαρία ρώτησε τον Γιάννη αν είχε λύσει την άσκηση.
Η πόλη φαίνεται ενδιαφέρουσα.
7) Συμπληρώνω ι ή η ή υ (παρατηρώ ποια ρήματα τελειώνουν σε -ιζω):
4).Στις παρακάτω προτάσεις υπογραμμίζω τα αντικείμενα και κυκλώνω τα κατηγορούμενα:
- Ο αδελφός μου διορίστηκε δάσκαλος στα Χανιά.
- Οι διακοπές μου στη Ρόδο ήταν αξέχαστες.
- Αγόρασα ένα καινούριο ζευγάρι παπουτσιών.
- Μου φάνηκε πολύ καλός άνθρωπος.
- Του έδωσα μια πολύ εύκολη συνταγή μαγειρικής.
Ακαδ…μία, αηδ..α, αμνηστ..α, απληστ…α,τυρανν…α,προεδρ…α,οξ…α,πλατ…α, δασ...α,Τρ...α, λ...α,θ...α ,βραδ...α, ελ..α,γειτον..α.
6).Να αναγνωρίσεις τους όρους της κύριας πρότασης (υποκείμενο=Υ,Ρήμα=Ρ,Κατηγορούμενο=Κ,αντικείμενο=Α)
Να προσέχεις
Ο Κώστας είναι καλός μαθητής.
Του απάντησε ότι δε θα έρθει.
Πρέπει να φύγουμε.
Δεν ξέρω τι θα γίνει.
Η πόρτα είναι σιδερένια.
Θα βρέξει.
Η τηλεόραση χάλασε.
Η γάτα ήπιε όλο το γάλα.
Η Μαρία ρώτησε τον Γιάννη αν είχε λύσει την άσκηση.
Η πόλη φαίνεται ενδιαφέρουσα.
7) Συμπληρώνω ι ή η ή υ (παρατηρώ ποια ρήματα τελειώνουν σε -ιζω):
- Ο Παναγιώτης χτύπ,.σε το χέρι του(ψέματα λέω).
- Η Νάσια χτέν.,ισε ωραία τα μαλλιά της (αλήθεια λέω).
- Η γιαγιά θυμήθ,.κε τον παππού και δάκρ.σε.
- Κώστα, πότ..σε λίγο τον κήπο.
- Η αδερφή μου αναγκάστ...κε να παραδεχτεί ότι κέρδ..σα.
- Ο παππούς έσκυψε και φίλ...σε με καμάρι τον εγγονό του.
- Η Ειρήνη τραγούδ...σε πολύ όμορφα το τραγούδι.
- Κλείστ...κε στο δωμάτιο του και μας φοβέρ...ζε όλη μέρα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.